Kedjeskydd

Det har visat sig vara riktigt lurigt att få till ett kedjeskydd för Brompton. Ambitionsnivån har höjts lite och jag vill helst få till ett som hänger med vid ut/hopfällning. Det har böjts plexiglas med värmepistol och sågats en hel del här hemma. Det svåra är att konstruera något som inte hakar i vid utfällning. Sen har jag tänkt att bara skydda det drev där det fastnar mest smuts och snö vilket kan visa sig vara för optimistiskt tänkt. En idé jag har är att fästa det med hjälp av en förlängd skruv genom ett drev. Om det nu inte funkar får jag gå tillbaka till min första idé med kardborre och ett alternativ som man sätter på när cykeln när den är utfälld. Chansen finns att jag helt enkelt får kapitulera Brompton som vintercykel. Jag snappade upp ett sätt att göra vinterdäck från ett gästinlägg här på bloggen. Man sätter bara buntband runt däcken. Blir lite som en miniversion av snökedjor på en traktor. Tyvärr hakar buntbanden i bromsklossarna så det funkar inte på en Brommie. Hoppas det kommer att tillverkas 16″ dubbdäck i framtiden.

Om david

Kulturarbetare, smålänning, Stockholmsboende, pappa, cykelentusiast, hållbar livstilssökare, lådcykelåkande, bromptoncyklande, "till-varje-pris-slippa-bil" - kille, stockholmsälskande, tåg+fällcykelluffare, "hållbart resande"-engagerad, "second-hand" - diggande, "nästan vegetarian" - människa, "ha-inte-mer-än-du-behöver" - filosoferande, skådespelande, sjungande, "försöker-få-ett-odlingsintresse" - kille, "portabla-prylar" - nörd och livsstilsbloggare. Ungefär så.
Det här inlägget postades i Annat. Bokmärk permalänken.