Andra tongångar från kundtjänst nu

Fick häromdan detta mejl från SLs kundtjänst:

Glädjebudskapet verkar ha landat även hos kundtjänst.

Efter alla fruktlösa samtal dit, innan jag fattat att det var huvudkontoret jag skulle ge mig på, känns den här sista bekräftelsen rätt bra.

Noterbart är att de lyckats klämma dit nåt särskilt förbud om fullstora vikcyklar. Kan alltså inte ta med våran Montague Bostonvilket jag trodde var problemfritt. Synd. Tur att man har en “vanlig” också.

Fullstora vikbara – förbjudet

Förhoppningsvis kommer man iallafall inte bli ifrågasatt av nån oupplyst SL-anställd när man åker låghjuligt- och skyddslöst i fortsättningen.

Kommer ändå ha en skärmdump lätt tillgänglig i min mobil med gällande regler – om nån ovetande skulle börja bråka.

/DS

 

Om david

Kulturarbetare, smålänning, Stockholmsboende, pappa, cykelentusiast, hållbar livstilssökare, lådcykelåkande, bromptoncyklande, "till-varje-pris-slippa-bil" - kille, stockholmsälskande, tåg+fällcykelluffare, "hållbart resande"-engagerad, "second-hand" - diggande, "nästan vegetarian" - människa, "ha-inte-mer-än-du-behöver" - filosoferande, skådespelande, sjungande, "försöker-få-ett-odlingsintresse" - kille, "portabla-prylar" - nörd och livsstilsbloggare. Ungefär så.
Det här inlägget postades i Annat och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.